Hier vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. De vragen zijn onderverdeeld in 3 categorieën. Staat uw vraag er niet tussen? Bel dan onze helpdesk, wij helpen u graag verder!

 

Download de Frits Backup Software middels een van onderstaande links:

Download de 'FritsDrive' software middels een van onderstaande links:

Verschillende instructievideo's kunt u hier vinden.

Omdat wij veiligheid zeer hoog in het vaandel hebben staan, is het van zeer groot belang dat niet zomaar iedereen een nieuw wachtwoord bij ons kan opvragen. Het opvragen van een nieuw wachtwoord kan door middel van een verzoek per post, fax, e-mail of telefoon en alleen door diegene die bij ons staat geregistreerd. Indien u uw verzoek telefonisch doorgeeft, zullen wij u altijd een aantal controlevragen stellen om te verifiëren of u de juiste persoon bent. Indien u het verzoek per e-mail stuurt, willen wij de e-mail graag ontvangen vanaf het geregistreerde e-mailadres. Indien u het verzoek per post of fax stuurt, dan hebben wij een aantal basisgegevens nodig, zoals het door u gebruikte e-mailadres en de gegevens van de geregistreerde gebruiker. Wij zullen u altijd op het geregistreerde telefoonnummer terugbellen en het nieuwe wachtwoord telefonisch doorgeven. Het is vervolgens aan uzelf om het wachtwoord eventueel te wijzigen. U kunt hier lezen hoe dat moet: Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Indien wij niet in staat zijn om een aantal basisgegevens te controleren of indien de basisgegevens niet juist zijn, zullen wij uw verzoek niet in behandeling nemen.

Het is zeer aan te bevelen om van tijd tot tijd uw wachtwoord te wijzigen. Dit kunt u doen door in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord op de website. Als u eenmaal bent ingelogd, klikt u op Mijn Account, Gegevens gevolgd door Wijzigen onder de kop Wachtwoord wijzigen. Nadat u op Wijzigen heeft geklikt, moet u het huidige wachtwoord opgeven en twee maal het nieuwe wachtwoord. Klik vervolgens op Wijzigen opslaan om het wachtwoord daadwerkelijk te wijzigen.

Opgelet
Vergeet niet om in de backup client software het nieuwe wachtwoord aan te passen, zodat uw backups goed blijven lopen!

Indien u meerdere keren een foutief wachtwoord heeft gebruikt, dan zal uw account automatisch gedurende een kwartier worden uitgeschakeld om misbruik te voorkomen.

U zal helaas even geduld moeten hebben, voordat de software uw account weer vrijgeeft voor gebruik.

De opslagruimte die u hebt afgenomen voor uw abonnement, is de opslag van de bestanden waarvan u een backup heeft gemaakt. Waarschijnlijk zal mettertijd uw opslagbehoefte groeien, omdat u meer gegevens wilt of moet maken of gebruiken. Deze opslagruimte wordt tevens gebruikt om vorige versies op te slaan of al verwijderde bestanden, al dan niet per ongeluk, gedurende een langere periode te bewaren. Hierdoor kan het voorkomen dat de opslagruimte van uw abonnement te klein is voor uw bestanden.

Voorkomen
Wij zullen proberen u tijdig op de hoogte te stellen, als uw opslagruimte bijna vol is, zodat u tijdig uw abonnement kunt bijstellen. Of zodat u zelf op termijn ruimte vrij kan maken door:

  1. geen meerdere versies van bestanden meer bij te houden. Hierdoor zullen alle oudere versies van de server op termijn worden verwijderd en komt er ruimte vrij.
  2. bepaalde mappen of bestanden uit de backup selectie te verwijderen, zodat hiervan geen backup meer wordt gemaakt.

In bovenstaande situaties zal niet direct ruimte vrij komen, omdat de bestanden pas standaard na 90 dagen van de server worden verwijderd. Indien u direct vrije ruimte nodig heeft, dan kunt u alleen uw abonnement vergroten.

Wat gebeurt er als ik niet tijdig ingrijp?
Wanneer u een backup maakt van bestanden, waarvan de omvang groter is dan het abonnement dat u heeft afgesloten, dan zal de backup client software een foutmelding geven tijdens de backup. Tevens zal er een waarschuwingse-mail naar Frits worden gestuurd en zal er contact met u worden opgenomen om te bespreken wat u wilt doen.

Om gebruik te maken van uw account moet u eerst inloggen